Vue lecture
Jan Robert Leegte Selection at Office Impart
Guillaume Marmin, sculpteur de lumière
Tactics&Practice [podcast]: The Future Behind Us. Episode 2, Nora Al-Badri
In this episode, Nora Al-Badri talks about decolonisation, repatriation of cultural artefacts and why she used deepfake to make the directors of important Western museums admit “the truth about imperial plunder—confessing their crimes, speaking about healing, restitution, shame, or art as critical knowledge”
Quelles sont les œuvres immersives françaises qui s’exportent le mieux ?
Une brève histoire des relations entre l’art et les jeux vidéo (4/6) : 2001, effervescence vidéoludique à la Biennale de Lyon
Cosmogonie, textile et jeux vidéo : les 5 inspirations de Diane Cescutti
AI Snake Oil. What Artificial Intelligence Can Do, What It Can’t and How to Tell the Difference
While acknowledging the potential of some AI, AI Snake Oil uncovers misleading claims about the capabilities of AI and describes the serious harms AI is already causing in how it’s being built, marketed and used in areas such as education, medicine, hiring, banking, insurance and criminal justice.
L’aspect spéculatif des NFTs : un bon sujet d’exposition ?
What if?: Perspectives on Envisioning the Future- ACT Festival 2024
Apre serra madre. A place for ecological imagination
Marion Burger et Ilan J. Cohen – Interactions intimes
Collectif Scale, les architectes d’émotions
Associer VR et prises de vues réelles, la belle ambition de François Vautier
Selon cette étude : 87 % des collectionneurs d’art numérique ont moins de 40 ans
G80 – (un)Equitable variables
G80 is an interactive installation which proposes a contemporary interpretation of Buckminster Fuller’s “World Game”. Visitors interact with a matrix of sliders, each corresponding to a variable of one of 80 human conditions selected by the artist. When a single slider is moved, other sliders correlate with each other and forming changing patterns without their intervention, suggesting interference/effect to/on other variables.
Venice Immersive 2024 : et les vainqueurs sont…
À Séoul, cette expo dévoile les dernières innovations de l’art numérique
Que penser de « Decoding Korea », la nouvelle exposition du Grand Palais Immersif ?
À Montréal, la Biennale internationale d’art numérique simule le réel (et c’est merveilleux !)
Oracle Museum : les visions dystopiques d’Hugo Laporte et de Katja Novistskova
Tactics&Practice [podcast]: The Future Behind Us. Episode 1, Trevor Paglen
I interviewed artist and geographer Trevor Paglen about suspicious activities in the night sky, classified programmes and the weaponisation of human perception in the context of military and civilian influence operations
L’Artefact AI Film Festival ouvre son appel à projets
Zaha Hadid: Paper Museums
Que penser de « Decoding Korea », la nouvelle exposition du Grand Palais Immersif ?
À Montréal, la Biennale internationale d’art numérique simule le réel (et c’est merveilleux !)
À Metz, le festival Constellations tutoie les étoiles
Cartes, fleuves et La Monte Young : les 5 inspirations de Shivay La Multiple
Irénée Régnauld : « Le spatial, c’est un cimetière de promesses non tenues »
Comment créer une exposition immersive autour de l’espace ? Spectre Lab répond
Tuto : comment retranscrire les sensations d’un corps en mouvement ?
Croyez-le ou non, il existe plus de 100 institutions immersives à travers le monde
En studio avec Marilou Poncin : « Le dialogue entre le numérique et le palpable est ce qui caractérise l’image contemporaine »
The Art-Science Symbiosis
The book outlines new approaches to understand scientific practice in general and art-science in particular, showcasing how art can provide a unique perspective on the meaning and potential of collaboration
Cartes, fleuves et La Monte Young : les 5 inspirations de Shivay La Multiple
Irénée Régnauld : « Le spatial, c’est un cimetière de promesses non tenues »
Comment créer une exposition immersive autour de l’espace ? Spectre Lab répond
Cosmologie fongique en Patagonie: « la recherche art-science est une invention de la modernité »
Publié le 27 août 2024 par Maya Minder
Le projet Fungi Cosmology se réunit à partir de jeudi en Suisse pour le dernier chapitre de leurs investigations fongiques. Impressions du chapitre 2 en Patagonie par l'artiste Maya Minder.