Vue lecture

Il y a de nouveaux articles disponibles, cliquez pour rafraîchir la page.

3rd Koi Artist Award

The Blue Koi Gallery continues to celebrate diversity and excellence in the visual arts on a global scale. The Koi Artist Award is our way of extending a hand to eme...

Media Arts Organizations: Operating



The program supports the ongoing operations of not-for-profit, professional media arts organizations in Ontario. For more information, visit Ontario Arts Council

Media Artists Creation Projects



The program supports individual professional Ontario-based media artists/directors working with film, video, audio, digital, new media, video and electronic games,…

Arts Grant Funding



The purpose of Arts Grants Funding is to ensure that there is a breadth of high-quality arts activity and programmes…

The Elephant Trust grant



The Trustees’ main objective is to support new work Given The Elephant Trust’s modest resources, grants are usually between £2000 and…

Resonate



Resonate is a fund and resource which encourages professional orchestras to programme into their repertoire the best pieces of British…

One Gallery/Two Exhibitions, USA

Prescott, Arizona The Yavapai College Art Gallery in Prescott, Arizona seeks solo-exhibition proposals for its occasional series One Gallery/Two Exhibitions

All mediums will be considered. The YC Visual Arts Department Gallery Committee will select two exhibition proposals, and both solo exhibitions will be featured at Yavapai College’s Prescott Campus Art Gallery from June 11 to August 25, 2025.

Each artist will fill about half of our 2,332 square feet of exhibition space (1792 sq/ft of gallery space with a 540 sq/ft movable wall system). The exhibitions will be separated with distinctive titles, labels, lettering and signage. The public exhibition at the YC Prescott Campus Gallery will include a joint opening reception and artist talks, as well as online and print-media promotion. 

Applications must be submitted by April 1, 2025. Artists must submit a proposal letter and up to 20 high-quality JPGs to: https://yavapaicollegeartgallery.submittable.com/submit. Submission includes a $10 fee, which will fund the design and printing of catalog booklets for each exhibition.

Artists will be notified by April 8. Selected artists must deliver their work to the YC Prescott Campus Gallery by 5 p.m., May 30, 2025. PLEASE NOTE: The YC Prescott Art Gallery cannot pay to ship artwork. The artist is responsible for all shipping and return-shipping costs.

Institut BEI x Cité internationale des arts x neimënster

L'Institut de la Banque européenne d'investissement (BEI) a le plaisir d'annoncer l'édition 2025 du Programme de développement des artistes (ADP) en partenariat avec neimënster (site du patrimoine culturel de l'abbaye de Neumünster), Luxembourg et la Cité internationale des arts.  Cette édition sera parainée par l'artiste franco-italienne Tatiana Trouvé et par le professeur, théoricien et critique d'art Christophe Kihm. Quatres formats sont proposés et sont ouverts aux artistes visuels européens émergents, de moins de 35 ans : • Pour deux artistes d'un État membre de l'UE qui travailleront sur le thème "Disruption : L'empreinte de l'homme".• Pour un.e artiste d'un État membre de l'UE qui travaillera sur le thème "Art & développement", en partenariat avec le Fonds Metis Art et Développement (AFD)• Pour un.e artiste d'Autriche, de Croatie, de Hongrie, de Finlande, du Luxembourg ou de Slovaquie.• Pour un.e artiste venant d'Ukraine. Toutes les informations et questions pratiques à lire ci-dessous (merci de bien consulter ces éléments avant le dépot de votre candidature).  La résidenceLe programme comprend :• La résidence aura lieu de début septembre à fin novembre 2025. • L'Institut BEI prendra en charge les frais de voyage aller-retour de l'artiste à destination de Paris, de Paris au Luxembourg, et depuis le Luxembourg. • L'artiste recevra une allocation journalière forfaitaire de 80 € pour couvrir ses frais de subsistance pendant la résidence et tout ou partie des frais de production, et disposera d'un espace de vie/travail. • En outre, l'artiste bénéficiera d'une aide à la production de 500 euros au début de la résidence et d'un droit de suite de 1 000 euros à la fin de la résidence, à condition qu'il ait produit une œuvre ou un ensemble d'œuvres. À l'issue de la résidence, la BEI peut envisager d'acquérir une œuvre produite par l'artiste pendant la résidence.  Critères d’éligibilité et de sélection• Être Artiste visuel né après le 1er janvier 1990 (dans le cas d'un duo d'artistes, les deux membres doivent avoir 35 ans ou moins). • Être ressortissant de l'Union européenne (dans le cas d'un duo d'artistes, les deux membres doivent être des ressortissants de l'Union européenne) ou être ressortissant d'Autriche, de Croatie, de Hongrie, de Finlande, de l'Hongrie, du Luxembourg ou de la Slovaquie pour le troisème format, ou être ressortissant d'Ukraine pour le quatrième format. • Maîtriser l'anglais. Calendrier Dépôt des candidatures : Du 17 décembre 2024 au 31 mars 2025 inclus Annonce des résultats :Fin mai 2025 Résidence :Les résidences auront lieux sur deux sites :• À la Cité internationale des arts à Paris : du 03 septembre au 28 octobre 2025 ;• Au neimënster au Luxembourg : du 28 octobre au 30 novembre 2025.  Questions diversesComment candidater ?Les dossiers des candidats doivent impérativement contenir les éléments suivants :• Un CV en anglais (quatre pages maximum) comprenant la formation, l'expérience professionnelle, les expositions individuelles et collectives et la couverture médiatique.• Une lettre de motivation (en anglais) avec des idées à explorer pendant la résidence (maximum 700 mots).• Un portfolio (huit pages maximum en format A4 PDF) présentant une sélection représentative des travaux du candidat. Veuillez noter que des justificatifs de nationalité et d'âge seront demandés en cas de sélection. Le comité de sélectionUn jury – composé de Tatiana Trouvé et Christophe Kihm (les mentors), de membres du Comité des Arts de la BEI, d'un représentant de la Cité internationale des arts, d'un représentant du site du patrimoine culturel de l'abbaye de neimënster et de conseillers artistiques externes  – seront selectionnés les candidats en fonction de la qualité artistique de leur travail, de leur motivation et de leur potentiel à tirer le meilleur parti de l'opportunité offerte par la résidence, ainsi que de la pertinence de leur pratique dans le contexte culturel de l'Institut BEI.Toute candidature ne respectant pas les exigences fixées sera automatiquement disqualifiée. L'atelierD’une superficie variant de 25 à 60m2, les ateliers-logements sont conçus pour allier production et vie quotidienne. Ils se composent d’une pièce de travail, d’une cuisine, d’une salle de bains et d’un espace nuit. Un atelier peut accueillir jusqu’à deux adultes et un enfant jusqu’à 7 ans. Malheureusement, les ateliers-logements proposés ne répondent pas aux normes actuelles d’accessibilité aux personnes en situation de handicap, et nous y travaillons pour l’avenir.Pour toute demande concernant l’accessibilité des espaces de la Cité internationale des arts, nous nous tenons à votre disposition.  Institut BEIL’Institut BEI a été créé au sein du Groupe BEI (Banque européenne d’investissement et Fonds européen d’investissement) afin de promouvoir et de soutenir des initiatives sociales, artistiques, culturelles et universitaires aux côtés de parties prenantes européennes et du grand public. L’Artists Development Programme (ADP) est l’une de ses initiatives phares. Le ADP offre à des artistes plasticiens européens une résidence accompagnée du parrainage d’un artiste de renommée internationale. Il permet aux artistes d’approfondir leur pratique et de travailler à la production d’une œuvre d’art à l’abri des contraintes matérielles. Une fois la résidence terminée, une série d’événements marquent sa conclusion : une exposition, la présentation des artistes à des publics appropriés et, généralement, l’acquisition des œuvres d’art du programme par la BEI pour enrichir sa collection d’art contemporain. Fonds Metis Art et développementLe Fonds Metis – Arts et Développement, initié en 2021, vise l’atteinte des Objectifs de développement durable (ODD) – environnement, santé, éducation, emploi, paix, genre, alimentation, etc. – en mobilisant les arts comme vecteur de transformations.Il est hébergé au sein de l’Agence Française de Développement (AFD) et est soutenu par des partenaires financiers publics et privés. Sa raison d’être est de renforcer et compléter l’approche technique sectorielle nécessaire des dynamiques de développement, par la force des arts et des émotions.Les initiatives que finance le fonds Metis conduisent à la réalisation d’oeuvres d’art engagées et inspirées par des réalités sociales concrètes. Ces initiatives sont mises en œuvre avec et pour les populations, dans des territoires en développement. Le fond Metis défend le fait que les arts permettent à l’être humain de se connecter à sa part sensible. Les arts relient, libèrent, soignent, émancipent, éduquent, initient le débat, décalent le regard et les perceptions. Ils attisent notre volonté et capacité à apprendre et nous mettent en mouvement. Metis se veut « passeur d’émotions, vecteur de transformations ». neimënsterLe site du patrimoine culturel de l'abbaye de Neumünster, également connu sous le nom de neimënster, est un site historique de la ville de Luxembourg dont la riche histoire s'étend sur quatre siècles. Abbaye bénédictine à l'origine, elle a ensuite servi de bastion militaire et de prison, notamment pendant l'occupation nazie. Aujourd'hui, c'est un centre culturel qui s'attache à restaurer sa vocation spirituelle et à promouvoir les valeurs humanistes. neimënster accueille un large éventail d'événements, notamment des concerts, des conférences, des spectacles artistiques, des festivals et des expositions. Nombre de ces événements sont gratuits et les parties publiques de neimënster sont ouvertes sept jours sur sept. En outre, neimënster offre un soutien et un espace pour l'expérimentation artistique par le biais de résidences d'artistes, offrant des logements et des espaces de travail aux artistes résidents, ainsi que la possibilité de présenter publiquement des travaux en cours. Cité internationale des artsLa Cité internationale des arts est une résidence d’artistes qui rassemble, au cœur de Paris, des créateurs.trices et qui leur permet de mettre en œuvre un projet de production ou de recherche dans toutes les disciplines. Sur des périodes de deux mois à un an, la Cité internationale des arts offre un environnement favorable à la création, ouvert aux rencontres avec des professionnel.les du milieu culturel. Les résident.es bénéficient d’un accompagnement sur mesure de la part de l’équipe de la Cité internationale des arts. Dans le Marais ou à Montmartre, la résidence permet également la rencontre et le dialogue avec plus de 300 artistes et acteurs. trices du monde de l’art de toutes les générations, de toutes les nationalités et de toutes les disciplines. En collaboration avec ses nombreux partenaires, la Cité internationale des arts ouvre plusieurs appels à candidatures thématiques et/ou sur projet tout au long de l’année.

call: COAL PRIZE 2025: Freshwater

Deadline: 20 April 2025
Call for Entries

COAL PRIZE 2025: Freshwater
Dates & location of event context : the Awards ceremony will take place in autumn 2025, on the occasion of Sans Réserve, the meeting place for creatives committed based in Paris.

The COAL Prize 2025 dedicated to fresh water is a call to fight against the drying up of our sensitivities towards WATER, to elevate it to its rightful place at the heart of general attention, to rehabilitate it in its symbolic and sacred prerogatives, to consider it as the ally and partner of our existences.

– The winning artist of the COAL Prize receives an endowment of 12,000 euros and a creative residency at the heart of the Domaine de Belval, owned by the François Sommer Foundation, led by the scientific and educational teams of the Musée de la Chasse et de la Nature and the Domaine de Belval.

– The winning artist of the Jury’s Special Prize receives a prize of 3,000 euros.

– The winning artist of the Ateliers Médicis receives a residency in Clichy-sous-Bois/Montfermeil, in association with the Bondy regional forest.

– The winning artist of the mention Centre Wallonie-Bruxelles/Paris aka Le vaisseau will receive 2,000 euros and be invited to exhibit at the Paris institution.

The Prix COAL 2025 is financially supported by the French Ministry of Culture, the Office français de la Biodiversité, the Musée de la Chasse et de la Nature, the Fondation François Sommer and the Fondation LAccolade, as well as a partnership with the Ateliers Médicis and the Centre Wallonie Bruxelles/Paris.

entry fee – no

6. Contact adresses/URL : https://projetcoal.org/en/prize/call-for-projects-prize-coal-2025-freshwater/
for all inquiries, please contact: contact@projetcoal.fr

call: Social Art Award 2025

Deadline: 31 March 2025
Call for entries

Social Art Award 2025.
The Institute for Art and Innovation invites all artists and creatives to apply with their works to the Social Art Award 2025.
The work of the 3 winners will receive special recognition, including interviews, and may be showcased at events such as BitBasel and potential touring exhibitions, including COP 30 in Belém, Brazil.

This year, we focus on the urgent need for ocean restoration, biodiversity protection, and fostering harmony between humans and other species.
We encourage artists to address themes such as:

Human-nature relationships and coexistence
Ocean restoration and water conservation
Ecosystem recovery and biodiversity
Climate resilience and sustainable living

ELIGIBILITY
All artists and cultural actors are invited to apply with work they consider relevant to the field of social art. The Award is open to anyone aged 18 years and over. There are no restrictions based on gender, age, training, or nationality.
We encourage submissions that showcase innovative ideas, compelling narratives, and creative visions to inspire coexistence and planetary resilience. Applicants can submit one or more artworks/projects, of any medium.

PRIZES AND AWARDS
The Social Art Award seeks to invigorate social art and strengthen recognition for social artists. All selected submissions (Top 100) will be published in the Social Art Award 2024 Book. The 3 winning artists will receive:

First Winner: €1,000 prize money.
Highlighted interviews and profiles.
The opportunity to showcase their work at events such as BitBasel and potential exhibitions.
All finalists and selected artists will gain global exposure through the book, online gallery, and various media channels.
All applicants will receive a digital copy of the book free of charge and may order printed copies at their own expense.

APPLY ONLINE – No Entry Fee
For questions, contact us at: support@social-art-award.org

call: Video Art Biennial

Deadline: 22 March 2025
Call for entries

4th-WALL
is Prospect Art’s programming arm dedicated exclusively to video art. We are a network of international organizations, galleries, artist collectives, and not-for-profit artist spaces interested in showing and promoting international video artwork in the framework of a video art biennial.

We are looking for video works for our 2027 programming, “Change/Exchange.” Entries will be considered for physical exhibitions and screenings presented in Los Angeles, Lisbon, and Budapest, a series of online screenings on our BROADCAST program, as well as the publication of articles on our ONE WORK program that will provide critical context to the works included in the project. The organization of how the works will be presented and on what platform(s) will depend on the nature of the selected works and will be at the discretion of the curatorial team.

We will select existing video works that resonate with the curatorial statement (see below.) We are looking for emerging and established visual artists who work in the medium of video from anywhere in the world. The works can be experimental, non-narrative, or narrative so long they are in the realm of video art, are conceptually based, and relate to the theme of the show, curated by Prospect Art’s Curatorial Fellow Maximilian Lehner, with the technical support of Prospect Art’s 4th-WALL Program Manager Pedro Inock.

Single channel multi-channel works and video installations will be considered. Performance-based works that include video elements will not be considered, nor will video documentation of past performances or documentation of video installations.

In addition to submitting existing works, you may also submit a project proposal to produce a new work in response to the Change/ Exchange theme. This added $1000 COMMISSION opportunity will be awarded to ONE artist to produce a new single-channel video work that will premiere on-line during the 2027 4TH-WALL Biennial.

All selected artists will receive artist fees in line with W.A.G.E. guidelines.

Curatorial Statement:

Change and exchange are closely related, maybe similar in some ways, but a mere notion of exchange cannot capture change. Change might be closer to a gift, an investment without its effects visible during one’s lifetime. For many, the “pure” idea of a gift is located outside the realm of imagination and is often perceived as something that asks for immediate reciprocity. What does it mean, then, to give something back? Does this gesture fuel change, or does it perpetuate exchange?

Change/ Exchange is an invitation to reimagine change without exchange. Let’s amplify practices that bring forth notions of change that do not rely on economic exchange and bring out individuals who give or accept a gift without any expectations or who would appreciate the unexpected. There must be more space for ‘weak’ proposals and mysterious gifts that can subtly bring about change.

REQUIREMENTS

We will consider single-channel and multi-channel video works and video installations. Please provide us with a single-channel version of the project you want us to review (you can composite a two-channel project or create ONE video file with consecutive video works in case of multi-channels; please insert title cards when necessary: channel 1, channel 2, etc.).

Answer all biographical questions.

Multiple entries are accepted; please fill out one form per entry.

Complete new project proposal requirements if you also want to apply for the $1000 mini-grant.

We ask for a $10 administrative fee per entry to complete the application.

As a small artist-run not-for-profit, the fee helps us offset the cost of administering the open call (if the fee is not manageable, please email 4thwall@prospectart.org for a waiver.)

Artists need a PayPal account to receive screening fees and a mini-grant if selected.

Please use PayPal and send the funds to ProspectArtProject@gmail.com or use the QR available in the application form.

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS can be found https://www.prospectart.org/4th-wall-2024-open-call-1

Previous 4th-WALL Exhibition https://www.prospectart.org/performing-time

Upcoming 4th-WALL Exhibition (Opens August 2025, at the Torrance Art Museum) https://www.prospectart.org/affective-territories-alternate-belongings

Please prepare the following and submit it through the Google form below:

Artist name, address, phone number, email, and country of origin.

Artist bio (200 words)

Artist Statement (150 words)

Title of completed work submitted for review, medium/format, RT, year of production.

Link to submitted video work (with password) only Vimeo/YouTube links on private channels or a custom page on a personal website.

Description of work (200 words)

Upload a portfolio of previous works. (pdf)

Link to personal artist website if available.

Social media handle if available.

Upload an additional New Project Proposal if you want to be considered for the $1000 commission: a 3-page pdf that must include a description of the single channel project, approximate RT, and can include sketches, a storyboard, or relevant visual references.

DUE DATE
Applications are due March 22, 2025, at 11:59 PST.

You can direct further questions to 4thwall@prospectart.org

About the Curator:

Maximilian Lehner is a curator, critic, and art historian who emphasizes horizontal work structures, conceiving art and curating as epistemological forms to understand critical temporalities and the non-normative. For Kunstmuseum Moritzburg (Halle/Saale, GER), he is currently preparing the public program for Planetary Peasants (2025.) He was associate curator for ok.oskar, the 70th-anniversary festival at International Summer Academy of Fine Arts Salzburg in 2023, and curated exhibitions, among others, for Salzburger Kunstverein (Salzburg, AT), aqb (Budapest, HU), Škuc Gallery (Ljubljana, SI), Nova BAZA (Zagreb, HR) and ElectroPutere (Bucharest, RO). Next to academic publications and artist books, Maximilian’s writing is published in Camera Austria, MOST Magazine, Parnass, Artforum, RevistaArta, Kajet, and BLOK Magazine. He was part of the experimental research platform Anomalies, run by kulturpunkt.hr from 2023-24, and Critic-in-Residence at Igor Zabel Association for Culture and Theory in 2022. He studied art theory and philosophy in Paris, Stuttgart, and Linz and at CuratorLab at Konstfack Stockholm.

Deadline:
Saturday, March 22, 2025 (All day)
Submission links:

https://www.prospectart.org/4th-wall-2025-open-call

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd9W0BgoAqSpWiUg0fLGPCpBJDmwCfv1CczdyTNLqa0HQFBLA/viewform

Submission fees:
Fees charged – Waiver available

Contact Email:
4thwall@prospectart.org

call: ALTOFEST 2025

Deadline: 23 February 2025
Call for entries

ALTOFEST 2025
International Contemporary Live Arts Fest

2nd > 15th June NAPLES
Residency + Program

Invitation for proposal
[deadline 23rd February 2025]

Applications may include one or more original work, previously created for a formal space, already completed and performed in front of an audience. All archived or repertoire works are also accepted. Projects that are still a work in progress or unpublished works are excluded.

Performances must be original and any subject, contents and themes are welcomed. Proposals can be considered only if they belong to the field of Live Arts (theatre, dance, performance, experimental and interdisciplinary formats).

Professional artists can apply from all over the world, with no distinction among nationality, country of residence, language or age. Amateur groups cannot apply.

International artists and citizens live together for two weeks sharing time and space. So in Altofest the intimate dimension of the home is fused with the aesthetics and poetics of all artworks and artistic processes.

In Altofest, artists are invited to requalify their work during the residency’s days after which the performance is scheduled in the program of Altofest the public opening days.

The presence of the artist is required for the entire period of Altofest, two weeks.

Altofest ensures accommodation with the use of a kitchen, a production grant, and additional technical and human resources under the terms specified in the regulations that you find on the website, besides the application form online.

SEND US YOUR PROPOSAL

To apply please send proposals by filling the online form on this link
OPEN CALL (EN)

By filling the form, you declare to have read and accepted all the terms of the application unconditionally.

The online application is the only way to send the artistic proposals for Altofest 2024.

INFO

info@altofest.net
+39 320 0304861 (Whatsapp/Telegram)

https://www.altofest.net

???????? is a project by teatringestazione.com

call: ZK/U Berlin Residency

Deadline: 28 February 2025
Call for entries

ZK/U Berlin is an artist-led independent art residency and project space. It hosts a multidisciplinary residency program, offering a living and working space for practitioners of all kinds (artists, researchers, activists, professionals of various fields) whose work or approach explores the dynamics and experiences of the city. The residency program encourages proposals that challenge conventions, take daring positions, and include extraordinary perspectives.

Applications are open until 28.02.2025. You can find detailed information on the call below. If you have any questions, please contact apply@zku-berlin.org.

Open Call with Application Form: https://www.zku-berlin.org/open-call/
Residency Program & Space: https://www.zku-berlin.org/residency/
Facebook: https://fb.me/e/8m7GPDBVt

call: International Don Sante Prize for Contemporary Art

Deadline: 6 March 2025
Call for entries

The Monsignor Sante Montanaro Foundation announces the third edition of the International Don Sante Prize for Contemporary Art, aimed at promoting and enhancing art in the area in memory of Don Sante, an illustrious citizen of Casamassima, historian, and lover of art, music, and literature.

The theme of the competition will be “Reality as a mirror of the inner dimension: new geographies of expression.” This theme represents an invitation to reflect on the present, encouraging artists to explore its dynamics, between interiority and exteriority, between the subjective world and the surrounding reality, presenting updated visions of the contemporary according to their personal languages.

The Prize is open to all Artists, without age, gender, nationality, or other qualifications. Each artist can participate with only one work, published or unpublished. The work must not visibly bear the artist’s name to allow free evaluation by the Scientific Committee.

Techniques: painting, sculpture and installation, photographic art, video art, performance, virtual and multimedia art.

The single winning artist will be awarded the Don Sante Prize for contemporary art, which consists of a purchase prize of € 2000.00. The work will become part of the collection of the Monsignor Sante Montanaro Foundation. The registration for the Prize is entirely free. The registration date has been extended. Artists can register by March 6, 2025.

For the complete announcement:

https://fondazionemontanaro.it/arte-contemporanea/3-edizione.html

premiodonsante@gmail.com

call: The Rebecca Vassie Memorial Award 2026

Deadline: 31 March 2025
Call for entries

REBECCA VASSIE MEMORIAL AWARD 2025
UK 2025

Submissions open for sixth Rebecca Vassie Memorial Award, a £2,000
narrative photography bursary

Who can apply: An early-to-mid-career photographer in or from the UK

The award: £2,000 to undertake a narrative photography project with a social
or political context; mentorship; support from the Trust towards public and
industry exposure of the work; mentorship from Shutter Hub.

How to apply: Full submission information at https://www.rebeccavassietrust.org

Judges include: Caroline Hunter (Guardian), Emma Lynch (BBC) and Jennifer Thatcher (critic and curator)

entry fee – no

hello@rebeccavassietrust.org
https://rebeccavassietrust.org/award/2025-award/

call: The 32st Women Make Waves Int’l Film Festival

Deadline: 3 March 2025
Call for entries

The 32st Women Make Waves Int’l Film Festival
presented by Taiwan Women’s Film Association, will be held in Taipei, Taiwan in October, 2025.
We are now accepting international submissions for our upcoming edition!

Eligibility

*Directed at least by one female (including self-identifying female) director. For Queer films, filmmakers of all genders are welcome.
*Completed no earlier than 1st March 2023.
*A Taiwan Premiere is required.
*WMWIFF is open to all forms, styles, lengths, and formats. Anything related to LGBTQI+ communities, women themes and topics related to gender, feminism and beyond, and current events around the world that reflect the status quo.

Entry Fee and Deadline

*USD$15 or NTD$450.
*The deadline for submission is 03 March 2025.

How to Submit

*To submit, please make sure to read the guideline first, and fill in our entry form.
*Or, the entrants can also submit via Filmfreeway
*Please note that for the film submissions, entry fees are required. Your entry will only be accepted if WMWIFF receive complete entry form (including valid screeners) AND entry fees on time.

About Us

Established as a non-profit organization in 1993, Women Make Waves International Film Festival, Taiwan has been one of the major film festivals in Taiwan and has established itself as the biggest one dedicated to supporting female talents. WMWIFF aims to celebrate the achievements of outstanding female talents, to explore different aspects of women’s lives as well as to promote equality and rights of all genders. By covering a wide range of genres, issues, and representations of women, WMWIFF seeks to promote great cinematic arts by female directors and to advocate gender equality through films with feminist consciousness and various subjects.

More into

call: Singapore Fringe Festival 2026

Deadline: 7 March 2025
Call for entries

Open call for Singapore Fringe Festival 2026
7 March 2025, 12 noon Singapore time

14 – 25 January 2026, Singapore

Be part of Singapore Fringe Festival 2026!

In our increasingly connected, complex and often conflicted world, the Fringe seeks to present meaningful, socially engaged and provocative art to encourage civil and open dialogue and collaboration. Through our programming, we hope to collectively dream and create a more inclusive and compassionate future.

No application fee

Contact adresses/URL
For more info and to apply, visit https://bit.ly/sgfringe2026

call: VRHAM! 2025 – Digital Art Biennale Hamburg

Deadline: 3 March 2025
Call for entries

VRHAM! 2025 – Digital Art Biennale Hamburg
11 – 18 June 2025
Hamburger Oberhafenquartier

Call for Projects – Share your ideas!

For the upcoming VRHAM! Biennale, we are looking for outstanding works that redefine the future of digital and immersive art.

We are seeking projects that…

…bridge traditional artistic disciplines such as painting, sculpture, or photography with digital media and are suited for exhibition in a fine art context.

…are bold in both aesthetics and concept, exploring contemporary themes through innovative approaches.

…engage audiences interactively and examine the connection between physical and digital spaces.

…challenge visual conventions and create multisensory or participatory experiences through innovative use of digital technologies.

If you know of a groundbreaking project – or have created one yourself – we want to hear about it! Simply share it with us via this link: Google Forms

Deadline: 3 March 2025

call: Mailart – unspoken words

Deadline: 31 July 2025
Call for entries

MAIL Art

OPEN CALL FOR ARTISTS Message in a bottle / Flaschenpost Mail Art Exhibition

DEADLINE: 31.07.2025

SIZE: A6 Postcard size only (10x15cm / 4×6 inch)

TECHNIQUE: all kind of printing techniques (Rubber, Lino, Etching, Letterpress, Riso…)

RULES: no jury, no return, no age limit kid friendly, only originals (no copies)

EXHIBITION:
8. Sep – 21. Nov 2025 in Grafikdruckwerkstatt (print studio), Werk 2 in Leipzig

SHIPPING ADDRESS:
WK2 Mailart
Lützner Str. 135
04179 Leipzig Germany

INSTAGRAM:
@mailart23 (all works are shown here)
@werk2_grafikdruck
WERK 2 – Kulturfabrik Leipzig e.V.
@werk2leipzig
@etcetera23

Questions to:
etcetera23 (Andre Radke)
info@etcetera23.com

call: Innovate Grant Winter 2025

Deadline: 27 March 2025
Call for entries

?? WINTER * $1,800.00 Innovate Grants for Art + Photo
Deadline: Thursday, March 27, 2025 11:59pm PST

WINTER 2025 OPEN FOR SUBMISSIONS — Innovate Grant is thrilled to introduce our newly increased award amounts of $1,800.00.

Innovate Grant awards (2) $1,800.00 grants each quarter, to one Visual Artist and one Photographer. In addition, (12) honorable mentions (6 in art and 6 in photo), will be featured on our website and join a growing community of vibrant and talented artists. Innovate Grant’s commitment extends beyond the grant cycle by promoting the work of selected winners and honorable mentions into the future. For more information and to apply visit https://innovateartistgrants.org

Innovate Grant supports artists and photographers through quarterly grants. We’ve simplified the grant process, so that artists and photographers can focus on making their innovative work. The work should speak for itself and our application reflects that.

Innovate Grant awards:
+ 1 x $1,800.00 Grant to a Visual Artist
+ 1 x $1,800.00 Grant to a Photographer
+ 12 x Honorable Mentions

Explore the work of ALL Past Innovate Grant recipients and read their interviews at https://innovateartistgrants.org

How to Apply: Visual Artists and Photographers 18 years and older, from all around the world, are eligible to apply. All media and genres are accepted. All applicants retain the right to the work they submit. Apply today at https://innovateartistgrants.org

Category: Multiple disciplines and genres accepted
Deadline: Thursday, March 27, 2025 – Submit by 11:59PM Pacific Standard Time
Region: US & International
Awards: 2 x $1,800.00 USD Grants // 12 x Honorable Mentions

Apply Online Today
https://innovateartistgrants.org

call: The 12th West Virginia Mountaineer Short Film Festival

Deadline: 1 March 2025
Call for entries

The 12th West Virginia Mountaineer Short Film Festival
Dates & location of event context
April 10 – 12, 2025
Morgantown, West Virginia, USA

The West Virginia Mountaineer Short Film Festival invites submissions in video/film, animation, VR, video installation & performance to its 12th edition, which takes place April 10 – 12, 2025 on the campus of West Virginia University. We’re looking for innovative, provocative, highly charged and deeply personal works in a variety of genres and exploring multiple themes. This year we also welcome submissions to a special thematic category, exploring new insights into evolving definitions and understandings of Space, in all of its many contexts. Deadline for entries is March 1, 2025.

Entry Fee:
Regular Entry: $12
College Students: $5
Students should be currently enrolled at a university or college and must send a current student ID (photocopy is fine) to: wvmsff@gmail.com.

SUBMISSION CATEGORIES: We welcome works in a broad range of styles and categories:

Experimental
Short Narrative
Documentary
Animation
Student Work
Theme: Space
Two-channel video installation
VR
Planetarium / 360-degree dome projection

Space Theme:
For this year’s themed category, we’re thinking about “space” – in all dimensions – physical, social, psychological, conceptual, philosophical, cosmological and local. The festival seeks submissions that ruminate on the many social, psychological, philosophical, and material meanings of space. How do we experience space, both architectural and natural, in a bodily way? How do we make space for meaningful dialogue that bridges ideological gaps? How does the fantasy of outer space offer the promise of new possible futures? How do digital spaces permeate our material lives? Are we “in space” or do we make it? How do war and peace shape it? What philosophical, psychological, spiritual or political resonances cause these layers of space to intersect and fold in on themselves? Indeed, how might our understanding of the very nature of space itself be shifting at this notably tenuous moment in human history?

Video Installation, VR and Planetarium Dome Projection:
In addition to single-channel videos for screening, there are 3 other opportunities to consider as part of the festival. These include a 2-channel video installation space, a VR experience option, and a 360-degree dome projection option.

Two-Channel Video Installation:
We are seeking proposals for two-channel video installations in a white cube gallery space. There are two 1080p projectors that can by synchronized with up to 2 channels of audio. The dimensions are 2122 square feet and a ceiling height of 10 feet.

VR:
We seek submissions that are designed to be experienced in virtual reality and that engage with the festival theme. Submitted works can take the form of VR films, interactive experiences, etc. Please reach out to Jason Zeh at Jason.zeh@mail.wvu.edu for technical inquiries.

360-Degree Dome Projection / Planetarium:
We are accepting submissions both for live performance works and single channel experimental works designed to be experienced in a 360-degree dome projection environment that engage with the festival theme. This event will take place at the WVU planetarium. More information about the space can be found at https://planetarium.wvu.edu/. Please reach out to Jason Zeh at Jason.zeh@mail.wvu.edu for technical inquiries.

Submissions for the planetarium must conform to the following specs: Codec: h265 (HEVC) (or h264 is fine as well); Container: mp4; Framerate: 30 fps; Resolution: 4K (4096 x 4096 pixel); Target bitrate: 40-50 mbit/s

To Submit:
Submissions may be made through FilmFreeway (https://filmfreeway.com/TheWestVirginiaMountaineerShortFilmFestival)
Or through our website/online submission form:
(https://www.wvmsff.com/submissions)

Dates:
Deadline: March 1, 2025
Festival Date: April 10 – 12, 2025

Agreements:
• Maximum running time of 15 minutes.
• Works must have been completed after January 1, 2023.
• Separate entry form and fee required for each entry.
• Deadline for entry: March 1, 2025.
• Applicants allow festival organizers use of accepted works for all promotional materials and events

entry fee – Yes
Regular Entry: $12
College Students: $5

Contact addresses/URL
wvmsff@gmail.com

Bourse de l'Image Photographique

Appel à candidatures – prix, bourses, aides – Le Lieu de la Photographie
Date limite de candidature: 15/03/2025



Présentation

Dans le cadre de ses missions de soutien et d’accompagnement à la création, Le Lieu de la Photographie lance la Bourse de l’Image Photographique. D’une dotation de 3 000 €, cette bourse vise à soutenir un·e photographe dans la poursuite ou le démarrage d’un projet de recherche et de création artistique.

Cette bourse offre l’opportunité de développer un travail inédit, ouvert à toutes les écritures photographiques, documentaires ou artistiques. Le jury portera un intérêt particulier aux projets qui interrogent le récit photographique et expérimentent les possibilités du médium, dans ses formes et ses langages contemporains.

Le·la lauréat·e bénéficiera d’un accompagnement par les équipes du Lieu dans la poursuite de son projet.

Sélection & jury

Parmi les dossiers reçus, un pré jury sélectionnera les candidatures finalistes qui seront présentées à un jury composé de cinq experts de la profession :

  • Patricia Morvan, chargée des projets culturels et expositions – Agence VU’
  • Anne-Lise Broyer, photographe
  • Emmanuel Hermange, directeur de l’EESAB – site de Lorient
  • Fabien Ribery, auteur, journaliste et critique d’art, créateur du site lintervalle.blog
  • Émilie Teulon, directrice artistique du Lieu de la Photographie

Le jury se réunira dans le courant du mois d’avril et annoncera le·la lauréat·e au début du mois de mai. Chaque candidat·e recevra, en amont de l’annonce publique, un mail l’informant de la décision du jury.

Le jury sélectionnera le·la lauréat·e en fonction des critères suivants :

  • l’originalité et la singularité de la pratique du ou de la candidat·e
  • la richesse, la complexité et la profondeur des interprétations possibles du projet proposé
  • l’attention portée aux enjeux contemporains
  • la pertinence du projet au regard du parcours du ou de la candidat·e



Présentation de l’annonceur

Le Lieu de la Photographie est un centre dédié à la photographie contemporaine installé à Lorient depuis 1979. C’est un espace de découverte, de réflexion et de rencontre entre les artistes et le public.

Le Lieu produit des expositions originales, accompagne les auteurs et soutient la création émergente, organise des résidences, diffuse des expositions, gère sa collection photographique, développe et prête sa documentation artistique et déploie un travail d’éducation à l’image auprès d’un large public.

Alors que nous sommes submergés d’images, la nécessité de sensibiliser et forger un regard averti est au cœur de notre démarche. Avançant à la frontière entre plasticité des approches et sensibilité des regards portés sur nos sociétés, nous souhaitons créer un espace de liberté propice à la contemplation et à l’expression.

Le Lieu s’inscrit également dans une démarche collective et entretient des relations constructives avec d’autres structures pour réfléchir, concevoir et créer ensemble. Le centre porte également une biennale, les Rencontres Photographiques, qui rassemble à chaque édition les travaux d’une dizaine de photographes présentés dans les structures du Pays de Lorient (école supérieure d’art, espace d’art contemporain, galeries, artothèque…).




Modalités de candidature

L’appel à candidature est ouvert à toute personne physique majeure, française ou étrangère résidant en France et maîtrisant l’usage de la langue française. Les candidats devront pouvoir justifier d’un statut de photographe ou d’artiste professionnel.

Les candidat·es doivent adresser leur dossier avant le 15 mars 2025, 23h59 (heure de Paris) exclusivement par mail à : bip@galerielelieu.com avec comme objet “BIP 2025 – NOM Prénom”.

Chaque dossier devra contenir :

  • Un portfolio au format PDF, contenant un CV récent comportant vos coordonnées et une biographie, présentant la démarche et les précédents projets (10mo maximum)
  • Une note d’intention du projet au format PDF (texte 1 page maximum), éventuellement accompagnée d’images s’il s’agit d’un projet déjà entamé, ou de recherches (10mo maximum)
  • Un portrait libre de droits au format JPG de 3000px

Chaque document sera nommé comme suit : NOM_Prénom_BIP2025

Chaque candidat·e recevra un accusé de réception de sa candidature après son traitement par les équipes du Lieu. Tout dossier incomplet ne pourra être présenté au jury.

Projets de création - Les messages de l'Espace

Appel à candidatures – commandes, 1% artistique, marchés publics – Observatoire de l'Espace du Cnes
Date limite de candidature: 10/03/2025



Présentation

L’Observatoire de l’Espace lance un appel à projets pour la création d’une œuvre qui interroge la place et le rôle des messages que nous recevons depuis l’Espace et l’évolution de cette influence dans l’histoire des sociétés.

Des messages émanant de sources divines ou de la nature, à ceux reçus en continu grâce aux technologies spatiales, en passant par ceux qui approfondissent notre connaissance du cosmos, les messages de l’Espace prennent des formes multiples et influent à des échelles variables sur nos sociétés. Dans le cadre de cet appel, les artistes sont invités à considérer ces flux d’informations qui proviennent de l’Espace, et à créer une œuvre plastique qui témoigne des différentes interactions de ces messages avec les sociétés humaines.

Le projet retenu sera annoncé en mai 2025. L’œuvre sera exposée à Paris en 2025 et entrera dans la collection d’art contemporain de l’Observatoire de l’Espace et sera déposée aux Abattoirs, Musée – Frac Occitanie Toulouse.




Présentation de l’annonceur

L’Observatoire de l’Espace du Cnes, acteur atypique de la création contemporaine, favorise, via ses programmes de soutien à la création et sa politique de production et d’acquisition, l’émergence de nouveaux récits de l’Espace, pensés à partir d’expérimentations avec le milieu spatial ou d’explorations des archives spatiales sur des problématiques contemporaines.




Modalités de candidature

Cet appel s’inscrit dans le programme de création Archéologie de l’Espace qui invite les artistes à se saisir des traces que laissent les activités spatiales sur Terre comme matériaux artistiques. Il s’adresse aux artistes ou collectifs d’artistes dont la pratique relève du champ des arts visuels et plastiques. L’originalité du projet, le parti pris esthétique, la pertinence du projet en rapport avec la thématique proposée ainsi que la capacité de mise en œuvre de la proposition formulée seront les critères principaux considérés par la commission artistique.

Résidence curatoriale au Kunstmuseum de Bochum (Allemagne) - Jeunes Commissaires

Appel à candidatures – prix, bourses, aides – Bureau des arts visuels de l'Institut français d'Allemagne
Date limite de candidature: 03/03/2025



Présentation

Le bureau des arts visuels de l’Institut français d’Allemagne lance en partenariat avec le Kunstmuseum de Bochum un appel à candidature destiné aux commissaires d’exposition de moins de 36 ans français ou vivant en France pour une résidence curatoriale de six mois. Dans ce cadre, le Kunstmuseum Bochum offre l’opportunité de travailler en étroite collaboration avec son équipe sur un projet d’exposition autour du mouvement Fluxus et l’Estate de la galerie Inge Beacker.




Présentation de l’annonceur

Présent en Allemagne depuis 1996, le Bureau des arts visuels de l’Institut français d’Allemagne sensibilise les acteurs du monde de l’art basés sur le territoire allemand, tant institutionnels que marchands, à la création contemporaine française
dans les domaines des arts visuels et de l’architecture. Initiée par le bureau en 2014, avec le soutien de l’Office franco-allemand pour la jeunesse, la plateforme « Jeunes commissaires » développe différents programmes (résidences, voyages, bourses, curation d’exposition) visant à soutenir l’intégration de commissaires et professionnel.les des métiers de l’exposition vivant en France sur le territoire allemand.




Modalités de candidature

– Vous avez une formation dans le domaine du commissariat d’exposition ainsi qu’une excellente connaissance de la scène artistique internationale.

– Vous possédez une bonne connaissance du fonctionnement d’un musée, vous nourrissez un intérêt particulier pour le mouvement Fluxus et vous éprouvez une affinité avec le projet du Kunstmuseum.

– Vous avez une conception précise de l’avenir de l’institution muséale et êtes à même de concrétiser cette conception par des projets. Vous avez une connaissance approfondie des débats sociaux et politiques contemporains.

– Vous êtes conscient.e de l’importance du travail de médiation pour une institution artistique publique et vous êtes prêt.e à collaborer assidûment avec les membres de l’équipe de médiation analogique, numérique et hybride.

– Vous savez rédiger des textes à des fins diverses et pour des publics variés.

– Vous êtes sensible à la diversité et aux discriminations dans votre rapport aux publics et à vos collègues.

– Vous possédez la nationalité française ou résidez en France.

– Vous avez la possibilité de séjourner à Bochum de mai à octobre 2025 et d’organiser votre hébergement par vous-même.

– La maîtrise de l’anglais est obligatoire, celle de l’allemand est un atout.

– Vous aurez moins de 36 ans au début de la mission.

ArtPrize 2025 Pitch Night

U.S. Multi-State Deadline: March 06, 2025 – Artists have five minutes to pitch their ideas for ArtPrize 2025 to a panel of local art experts. Winning artists receive a $10,000 grant from ArtPrize and our community partners…

Résidence d'Artiste en Refuge

En 2025, le programme de résidences proposé par l'envers des pentes permettra de nouveau à 8 artistes (6 artistes invités et 2 artistes sélectionnés suite à cet appel), de s'installer chacun une semaine en refuge : une incitation à s'immerger dans la réalité concrète et physique de ces lieux spécifiques afin d'ancrer leur pratique dans ce territoire et d'en proposer une lecture singulière. Les artistes profiteront donc de cette base comme d'un observatoire afin de développer un projet de recherche et de création original, mais également d'être présent, de regarder et amener à regarder différemment, de partager leurs recherches, leurs questionnements et leurs tentatives avec l'équipe du refuge et les habitants d'une nuit.Cet appel s'adresse aux artistes des arts visuels inscrits dans une démarche professionnelle, francophones, ayant terminé leur formation et justifiant du statut d’artiste-auteur.→ Attention : cet appel n'est pas ouvert aux duos ou collectifs d'artistes.Le comité chargé d'étudier les dossiers de candidature prendra soin de sélectionner deux artistes en évaluant les qualités artistiques, la singularité et la pertinence des projets proposés en considérant le contexte spécifique de ces résidences.Pour être recevables, les candidatures devront être rédigées en français et comprendre- un Curriculum Vitae- un Dossier représentatif de la démarche et du travail de l'artiste (PDF, max 5Mo)- la Fiche de Candidature dûment remplie (2 pages)

Documents d'artistes La Réunion recrute un·e directeur·ice

PRÉSENTATION DE LA STRUCTURELa scène artistique réunionnaise est particulièrement active mais la situation insulaire de La Réunion limite les perspectives d’expositions, de mobilité, d’accompagnement curatorial et de visibilité. DDA La Réunion répond à ce contexte spécifique en proposant une plateforme de visibilité et d’accompagnement.Tous les ans, des artistes sélectionné·es par un comité réunissant des professionnel·les du monde de l’art de La Réunion et d’ailleurs, se voient offrir la création d’un dossier monographique sous la forme d’un site web personnalisé, hébergé au sein de la matrice www.ddalareunion.org et relayé sur le site du Réseau documents d’artistes.Les dossiers monographiques se construisent de façon personnalisée avec les artistes qui bénéficient de l’expertise curatoriale et technique de l’équipe. Ils sont augmentés de textes critiques commandés à des critiques d’art et commissaires d’exposition, visant à contextualiser le travail des artistes en profondeur.DDA La Réunion favorise aussi la mise en réseau professionnelle grâce à un programme appelé Meet-up. Ce dispositif offre la possibilité de rencontrer des professionnel·les internationaux·ales fort·es d’une expertise en art contemporain et pratiques de l’exposition, dans le cadre de visites d’ateliers. Un accompagnement artistique personnalisé est également proposé, par le biais de conseils stratégiques et curatoriaux.Documents d’artistes La Réunion, c’est un véritable espace de documentation et de réflexion : une ressource gratuite, exponentielle et accessible à tous·tes, un espace de partage et d’accompagnement et une communauté artistique en lien avec la grande famille du Réseau documents d’artistes, constitué de plus de 700 artistes.LE RÉSEAU DOCUMENTS D’ARTISTESFondé en 2011, le Réseau documents d’artistes fédère les associations Documents d’artistes existant en région Provence-Alpes-Côte d’Azur, Bretagne, Auvergne-Rhône-Alpes, Nouvelle-Aquitaine, Occitanie, La Réunion, Centre-Val de Loire et Genève.À travers des commandes de textes et de films, des visites d’ateliers, des évènements publics et l’engagement de partenariats professionnels, le Réseau documents d’artistes œuvre à la visibilité et au rayonnement des scènes artistiques régionales à un niveau national et international. Le Réseau documents d’artistes met également en place des actions pour accompagner les artistes dans leur parcours et favoriser des collaborations professionnelles.La fédération est un espace de travail collaboratif et contributif rassemblant les associations Documents d’artistes membres autour d’une charte et d’un règlement d’usage. Elle est garante de la bonne utilisation de l’appellation « Documents d’artistes » et des méthodes de travail liées à la documentation artistique numérique développée par ses membres fondateurs. Elle est une ressource commune, entretenue et développée par ses membres, qui s’enrichit des particularités du travail réalisé dans chaque région.Le Réseau documents d’artistes s’est créé autour de l’envie de coopérer, de partager et de travailler collectivement à son développement territorial. Ouverts aux collaborations, nous accompagnons les porteur·euse·s de projets et les professionnel·les pour le développement de nouvelles structures Documents d’artistes en régions.Le Réseau documents d’artistes est situé à Passerelle centre d’art contemporain à Brest, où il partage son bureau avec Documents d’artistes Bretagne.DESCRIPTION DU POSTESous l’autorité du conseil d’administration, représenté par la présidence de l’association, le.la directeur·ice exerce sa fonction en toute autonomie et assure les missions suivantes :Gestion RH, administrative, budgétaire et stratégique de l’association :• Définition, planification et pilotage des activités annuelles de l’association, en lien avec les membres du conseil d’administration• Management de l’équipe constituée de 3 personnes (une responsable éditoriale en CDI 28h/ semaine, une chargée de communication et du site Internet en CDI temps plein, une assistante administrative en free-lance (7h/semaine)• Gestion des ressources humaines (recrutements et contractualisation, suivi des paies, entretiens annuels d’évaluation, plans de formation…)Rédaction, dépôt et suivi des demandes de subventions auprès des partenaires financiers incluant la mise en œuvre et le renouvellement de la CPO avec la DAC de La Réunion et un projet de financement européen INTERREG avec des partenaires malgaches et mauriciens (sous réserve d’obtention)• Établissement et gestion du budget prévisionnel de l’association• Suivi comptable en lien avec le cabinet d’expertise comptable• Pilotage stratégique et recherche de financements complémentaires• Développement des ressources propres de l’association, notamment par la mise en place de prestations• Contractualisation et rédaction des bilans moraux et des programmes prévisionnels d’activité• Supervision de la mise en œuvre de la stratégie de communication et du développement des publics de l’association, notamment professionnels et scolaires• Organisation des instances de gouvernance de l’association : CA, AG, comité de pilotage…• Participation aux réunions et chantiers du Réseau national documents d’artistes incluant le séminaire annuel en France hexagonale• Travail en complémentarité avec les autres structures artistiques réunionnaises dans un objectif d’aménagement culturel du territoire• Poursuite des actions engagées pour la durabilité de la structure (inscription dans la lutte contre les VHSS, veille à la qualité de vie au travail, développement d’actions pour la transformation écologique…)• Recherche active de nouveaux locaux pour l’association dans un contexte immobilier tendu (DDA La Réunion est actuellement basé au sein de l’espace de coworking culturel La Kour à Saint-Leu, après avoir été hébergée gracieusement au FRAC Réunion jusqu’à fin 2023).Direction artistique :• Définition de la ligne éditoriale de la structure (site Internet, dossiers d’artistes, conception d’événements de type conférences…)• Identification et invitation de professionnel·les invité·es aux Meet-ups• Commissariat d’exposition (l’organisation d’une exposition par an pour des artistes de DDA La Réunion fait partie des objectifs de l’association)• Conception et mise en œuvre de projets partenariaux stratégiques• Conseils artistiques et curatoriaux, mise en réseau professionnelle pour les artistes du fonds documentaire• Interventions dans le cadre de la formation professionnelle en École d’art• Modération d’événements de type table-rondes• Supervision de réalisation de portraits filmés• Écriture de notices et textes critiques, conduite d’entretiens avec les artistes• Représentation au sein de divers événements et veille artistiquePROFIL RECHERCHÉDiplôme supérieur en histoire de l’art / gestion de projet culturelCompétences solides en direction de structure et de projets (management, gestion administrative et budgétaire, organisation, planification)Maîtrise du fonctionnement associatifExpérience professionnelle avérée dans le domaine de l’art contemporain : direction artistique, commissariat d’exposition, critique d’art etc.Connaissance des réseaux de l’art contemporainIntérêt pour les questions éditorialesCapacité de décision, d’arbitrage et d’initiativeVision stratégiqueQualité relationnelle et excellent niveau d’expression à l’oral et à l’écrit.Maîtrise des outils informatiques, de bureautique, de travail en distanciel (suites Office / Google, Slack), environnement Mac.Permis de conduire catégorie B obligatoire.La maitrise d’une langue étrangère serait un plus.La connaissance du territoire réunionnais et de sa scène artistique est un atout.CONDITIONS D’EXERCICECDI, temps completStatut cadre au forfait jour (5 semaines de congés payés + 22 jours de RTT annuels)Disponibilité ponctuelle en week-end et en soirée à prévoirDéplacements fréquents sur l’île et ponctuellement en France hexagonale et à l’international notamment dans la zone océan indienRémunération : 2785 brut mensuelTickets restaurantsMutuelle et indemnités kilométriquesMise à disposition d’un téléphone portableLieu de travail actuel : La Kour, Saint-Leu, La Réunion (974)Prise de poste dès que possible, au plus tard en août 2025MODALITÉS DE CANDIDATUREAdresser lettre de motivation et CV par courriel avant le 23 mars à minuit RUN à : candidatures@ddalareunion.orgLes candidat·es préselectionné·es seront informé·es fin mars 2025 et invité·es à rédiger une note d’intention de 3 pages maximum, précisant leur vision pour DDA La Réunion. Les entretiens auront lieu en visio mi-avril 2025.Renseignements : Bérénice Saliou direction@ddalareunion.org

Future Stars: Athens

International Deadline: August 16, 2025 – The Holy Art Gallery invites artists from around the world to submit their work for Future Stars—our exclusive annual exhibition in Athens! We welcome work in any medium...

OPEN CALL 2025 | Annual Grant Residency Program ZARATAN AIR, USA

OPEN CALL 2025 | Annual Grant

Residency Program ZARATAN AIR

DEADLINE | until the 20th of March, 2025 (24h00)

ELIGIBILITY | Emerging and professional artists, performers, musicians, curators, writers and other cultural agents are eligible to apply. The residency program is designed for international artists - or national artists residing abroad - for the development of artistic projects, individual or collective. Zaratan defends a multidisciplinary and experimental attitude, where all the areas and the languages of the artistic expression are considered.

DURATION | 4 weeks

RESIDENCY PERIOD | Between May 2025 and April 2026

GRANT | Once a year Zaratan offers a 4 weeks residency grant, which covers the studio and accommodation fees for one artist selected through the application process. THE OPEN CALL IS OPEN FROM JANUARY 28TH TO MARCH 20TH 2025.

ABOUT ZARATAN AIR | Driven by the desire to intensify and exchange knowledge with artists through creative and productive practices, in 2015 Zaratan announced the promotion of an international art residency. Our goal is to mix experienced with emerging artists and give them the possibility to bring their work in an experimental context through exchange and collaboration within the local network. The artists-in-residence at Zaratan are given the opportunity to develop a project over a fixed period of time, and to reflect and consolidate their artistic practice in the specific context of Lisbon.

We provide private accommodation, 24/7 private working studio, technical assistance, promotion and communication support, open public presentation of the residency process. Although labs and technique-specific facilities are not available, we will do our best to fulfill your needs, providing logistical support for producing work and events within our network of partners and collaborators. All artists are encouraged and welcome to share the outcome of their residency through talks, performance, open studios or other formats of public presentations.

APPLICATION PROCESS | If you wish to apply to our annual grant please email us at production@zaratan.pt with the following information (1 PDF file not exceeding 24mb):

- Bio/CV;

- Portfolio or website;

- Description of the work/project you intend to carry on during the residency;

- Period you intend to stay at Zaratan.

APPLICATION EVALUATION | Applications are evaluated by a selection committee composed of artists, curators, community members and spaces board members. Applicants will be notified via email as soon as possible after selections have been made.

Beside being submitted for our annual grant, the applications will be evaluated for our regular program of residencies in 2025, which requires the payment of a residency fee.

If accepted, we are available to assist residents with funding applications.

MORE INFORMATION | production@zaratan.pt | [+351] 967 580 235 | www.zaratan.pt

Artist in Residence-- The Umbrella Arts Center, USA

The application for The Umbrella Arts Center’s 2025-2026 Artist-in-Residence program is now open! Join an active and vibrant multidisciplinary art center with 50 artist studios, an independent ceramics studio and classroom, a fully equipped woodshop, and gallery and performance spaces in the historic center of Concord, MA. 

Our Artist in Residence (AiR) program primarily offers a studio space with exhibition and teaching opportunities available. Applicants must be within the first five years of completing an MFA or equivalent program, and may work in any medium including painting, sculpture, installation, photography, textiles, digital media, film, mixed media, and interdisciplinary or public art. 

The Umbrella is particularly interested in artists who will: 

  • Use their residency as an opportunity to explore, experiment with, and elevate contemporary art practices and conversations

  • Foster internal and external interdisciplinary collaboration and partnerships

  • Engage our local and broader community in The Umbrella’s mission to promote creativity, learning, personal growth, and cultural exchange through accessible arts programming

  • Provide opportunities and points of departure for panel discussions or experiential exchanges with colleagues doing related work

Learn more about our program here: https://theumbrellaarts.org/artist-in-residence

Sfumato Art Competition 2025, USA

"Metamorphosis" is an exploration of transformation, growth, and rebirth in art. This art competition, hosted by Sfumato, offers artists the chance to gain recognition, showcase their work globally, and be permanently featured in our online store.

Awards & Recognition

Solo Exhibition Opportunity – One outstanding artist will be awarded a solo online exhibition on Sfumato.
Honorable Mentions – Three artists will receive an official certificate.
Exclusive Interviews – Three selected artists will be featured in an in-depth interview on Sfumato’s website.
Virtual Exhibition – All selected artists will be showcased in the exhibition.

Exhibition Services & Benefits

Virtual Exhibition & Artist Profiles

  • Each selected artist will have a dedicated profile on the Sfumato website.
  • Artwork will be permanently available in Sfumato’s online store for purchase.

Marketing & Promotion

  • Featured across Sfumato’s website, social media, and email campaigns.
  • Dedicated posts highlighting selected artists and their works.

Deadline: March 15 | Submission Fee: $10

WATCHING: A Call for Works About Observation, Surveillance, Examination, and Paying Close Attention, USA

The Cincinnati based non-profit arts organization and gallery, Manifest, invites visual artists and designers to submit original works about looking and being looked at. Open to all traditional and non-traditional genre and media, including 2D, 3D, etc.


What does it feel like to be looked at?


A part of us craves the attention of others. Kids beg to be observed as they dive into a pool. So many of us post pictures online, waiting for responses from our audience of friends and strangers. Being watched means that we may be loved, or that we may be important. Maybe others will be impressed! Maybe they will like us more—or maybe they will like us less. We modulate our behavior for that attention. It changes us. It creates ‘culture'.

MAGNITUDE SEVEN: 21st Annual Call for Small Works, USA

The Cincinnati based non-profit arts organization and gallery, Manifest, invites visual artists and designers to submit works of any genre, subject matter, and/or content that measures no more than 7 inches in any direction.


Every year Manifest produces a special exhibit of LITTLE works of art from around the world. 

Each iteration of the exhibit brings in hundreds of powerful yet diminutive works for our jury to consider. Inevitably this results in a gallery full of diverse, compelling, and exquisite little gems. Manifest’s patrons eagerly await the Magnitude SEVEN event each year. This annual project is one of the most varied exhibits in our season. So we are always excited to offer this call to artists to submit works no larger than seven inches in any dimension (any proportion). 

Standard presentation devices such as pedestals, mats, and frames that are not considered part of the work of art are not limited by the 7" criteria.

RITES OF PASSAGE: 21st National Emerging Artists Exhibition, USA

The Cincinnati based non-profit arts organization and gallery, Manifest, invites visual artists and designers to submit works created by college juniors, seniors, and recent undergraduates in 2024, 2025, or 2026. Open to any and all 2d and 3d traditional and non-traditional visual arts media, genre, subject matter, and content.


Every year through this exhibition Manifest surveys work by students and recent graduates of art and design programs, seeking to assemble, promote, and document examples of the excellence being achieved by new or emerging artists for Rites of Passage. This exhibit, season publication, and award are intended to support that emergence. 

For a twenty-first straight year we offer this challenge to students and the recently graduated in regional, national, and international college undergraduate programs to show us what they have achieved, bring it off campus, and share it with our international viewing public. To date Manifest has exhibited student works representing over 232 different academic institutions!

2025/26 Manifest Artist Residency Awards, USA

The Cincinnati based non-profit arts organization, Manifest, invites visual artists and designers to submit complete applications to the Manifest Artist Residency program (MAR) and Scholar in Residence (SIR) located in the vibrant historic urban neighborhoods of East Walnut Hills and Clifton in Cincinnati, Ohio near the Ohio River, Eden Park, the Cincinnati Art Museum, numerous Universities, and within three miles of downtown Cincinnati and 'Over the Rhine’.


Applications will be reviewed on a competitive basis. Awards consist of 24/7 use of a private studio, free programming at Manifest Drawing Center, teaching consideration, public exposure, free entry to Manifest calls for entry, potential inclusion in a final showcase exhibit and end of season Manifest Exhibition Annual publication, as well as the presentation of a public artist talk at or near the conclusion of the Residency.


Each application must be accompanied by a $50 non-refundable submission fee.

Secret Garden – A Flora & Fauna Art Competition!, USA

Artists and photographers worldwide are invited to submit their best flora and fauna-inspired artworks. Best in Show receives a $150 cash prize, free entry into the Blu Sky Artist Award (with a chance to win $500), and their artwork featured as the official exhibition poster. All winning artists receive a digital award certificate. Submissions to our online art contests and exhibitions are open to artist from around the world over 18yrs. Entry fee: $12 per submission. Deadline: May 1st, 2025.

Learn more and apply here:

https://tenmoirgallery.com/03b6

True Blue 2025 Art Competition, USA

Artists and photographers worldwide are invited to explore and celebrate the many shades of blue in their artwork. Whether you're drawn to the calm of soft pastels or the power of deep indigo, this competition is your opportunity to showcase your best work. Submissions to our online art contests and exhibitions are open to artist from around the world over 18yrs

Best in Show wins a $150 cash prize, free entry into the Blu Sky Artist Award (with a chance to win $500), and will have their artwork featured as the official exhibition poster, along with exclusive promotion and a professionally designed award certificate.

Entry Fee: $12 per submission.

Deadline: April 30, 2025.

Learn more and apply:

https://tenmoirgallery.com/thok

❌